maandag 28 september 2009

Facebook pagina vs groep: nuttige tips


Wat is de beste oplossing?
Een pagina of een groep?
Wat zijn de voordelen?


  • HOOGTEPUNTEN: jouw pagina komt in de hoogtepunten van de vrienden van fans als zij zich toevoegen
  • EIGEN URL: vanaf 100 fans kan je een eigen URL aanmaken bijv. www.facebook.com/mijneigenurl . Deze URL kan je op zijn beurt duidelijk communiceren (URL aanmaken...)
  • ZOEKMACHINE: de pagina wordt geïndexeerd door zoekmachines zoals Google, Bing, ... en is ook zichtbaar voor niet-facebook leden
  • STATUSUPDATES: alle statusupdates komen op de Wall van jouw fans terecht net zoals bij een gewone profielpagina, ideaal om te communiceren met jouw fans en reacties uit te lokken (interactie)
  • STATISTIEKEN: bekijk het aantal bezoekers er bijkomen of vertrekken en het aantal interacties op jouw pagina
  • EVENTS: events worden gerelateerd aan de pagina. Nadeel: je kan enkel fans updaten en niet uitnodigen. Alleen persoonlijke profielen kunnen friends uitnodigen. Jouw profiel dat gekoppeld is aan de pagina wordt hier niet als persoonlijk profiel herkend.
  • MAILING: indien de groep kleiner is dan 5.000 leden kan je in één klik een mail versturen naar alle leden
  • PRIVACY: je kan kiezen tussen een openbare, besloten of geheime groep
CONCLUSIE
Groepen zijn ideaal voor clubs of persoonlijke initiatieven waarbij er niet meer interactie nodig is dan af en toe een mail (bijv. petities, sportclubs, ...) Pagina's zijn bedoeld voor merken, bedrijven, bands, films of celebrities waarbij er nood is aan interactie is met klanten of fans, zonder dat dit gekoppeld wordt aan een persoonlijke identiteit.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen